Imorse vaknade

Imorse vaknade Adina vid halv sju, pigg som vanligt! Och jag va super trött, verkligen trött. Hade ont i huvudet och kände mej febrig, så jag tog järn tabletter och en alvedon. Tyckte jätte synd om mej själv när min underbara åkte iväg till jobbet, "stackars mej, ska vara vaken hela dagen och må såhär...?" .
Men alvdonen kickade in och jag blev piggare, städade toaletten och fixa och dona. Sen skulle hon sova, ibland brukar jag slummpra in med henne, men de e så kort stund så ibland är de nästan bätte att inte göra de (de handlar om 30-40 minuter) men jag tänkte att idag ska jag passa på! Vi somnade vid galv tolv och vaknade kvart över ett!! De ni, 1 timmee och 45 minuter!!! Tror ni jag är glad att jag bestämde mej för att slummra till?!! De har aldrig hänt förut att hon sovit så länge på dagen utan att hon sovit i vagnen som är rullandes. Im så happy!! Så denna dag har gått ovanligt snabbt!
Nu står middagen i ugnen, idag blir de fläskpannkaka med lingonslyt!  (jag kallar de hellre bara ugnspankaka, tycker att orden fläsk är så motbjudande.... Jag har nog aldrig träffat någon som inte haft bacon i ugnspannkaka?! Eller?)

Ha en underbar fredag gott folk!

Xo Xo


Kommentarer
Postat av: carola

Men...visste inte att du är en sån rackare på svensk traditionell utrotningshotad husmanskost som fläskpannkaka. Gör vågen för dej! =)

Ett tips: det är jättegott och nyttigt att äta rivna morötter och keso till pannkakan, förutom lingonsylten. I alla fall känns det nyttigt =)

Kram!

2010-05-07 @ 16:38:11
URL: http://carolaoriginaletalltsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0