Vi är i New York

Vi är i New York! De är helt annorlunda än Sverige, inte för att de är någon överraskning men de är så spännande att se. Vi har bara varit här i Queens än så länge. Idag har vi haft en slapp dag, tidsskillnaden är inte jobbig men de märks att de är 6 timmar efter.

Flyget gick jätte bra, de va två trånga flyg men de funkade. Adina va hur duktig som helst. Hon märkte inte äns när vi stratade och landade! Mammas duktiga lilla flicka!
Hon har sovit till och från hela tiden, trodde de skulle vara mycket jobbigare, de blir nog de när vi kommer hem, men de är ett problem då ist!
Jag hade fått för mej att de skulle bli jätte många kontroller när vi kom fram, va berädd på att dom skulle vara otrevliga och jätte hårda. Men de va ingen riktig kontroll föutom när man skulle visa upp pappret man får fylla i på planet. Där fick vi fotta ögat och även ta finger avtryck.
Sen va de inget mer... lätt som en plätt va de att komma in! Fick ta med men burkmaten in och så de va juh bra!
De tog max 20 minuter för oss från vi landade tills vi satt i taxin på väg hit. Så skönt, man va så trött.
 
Huset är super stort och fint. De är ett stort hur på tre våningar och vi bor med kusinen Tony och hans tjej Karin på andra våningen, första våningen är tom, där bodde deras mormor och morfar förut och övervåningen bor deras syster Delia! Har inte hunnit träffa henne än, men imorgon ska vi till familjen´s restaurang och äta så då får jag träffa hela släkten här. Delia ("min" Delia) kommer hit om nån timme och även den andra kusinen Luis och hans fru Erin kommer hit snart. De ska bli trevligt! Adina sover, får se för hur länge.
Nu ska jag vara social, de kommer bilder imorgon tror jag!

Ta hand om varandra!

Xo Xo


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad härligt att höra!! Fortsätt att ha det lika bra och försök att ta massor med kort! (vill se, vill se!) Tack för att du uppdaterar oss(MIG!) Hur uttalar dom Adinas namn, är det ett konstigt namn för dom? Dum fråga kanske...men den bjuder jag på!

Älskar dig/er! Puss & Kram!

2010-01-10 @ 09:03:08
URL: http://katlind.blogg.se/
Postat av: IsaDora

Låter riktigt härligt! Vad bra att resan dit gick toppen... Ha en helt underbar vecka!! Hoppas på att det kommer bilder snart :)



Hälsa din fina familj! Kram!

2010-01-11 @ 12:53:50
URL: http://isadorawillind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0