Jag har dragit

Jag har dragit ut på ganska mycket när de kommer till bebisens ankomst, vi har endel saker kvar att fixa innan den kommer. Men idag så kom jag på att jag borde ha BB-väskan packad och redo, så då kom jag på att de kanske är dags att tvätta upp alla kläder. Så nu är de igång, sen kom jag på att jag borde ha kameran full laddad (med batterier) och tömma den på bilder, sen började jag fundera på vilka kläder ska jag ha med mej? Borde man köpa hem blöjor så man har de hemma redan? Vad vill jag ha för snacks med mej i väskan? Vad kommer jag vilja dricka, cola, fanta lr sprite? Oj oj, hade glömt bort allt som har med denna väska att göra! 

Ingen som läser bloggen kan juh ha undgått att jag är mer än redo för bebisen ankomst! 

Jag va till barnmorskan här om dagen, vi skulle sammanfatta graviditeten och sen prata om mina tankar om förlossningen. Hmm, förlossningen är något jag verkligen inte vill fundera på i onödan och helst inte prata om, de räcker med mina tankar och funderingar. Men efter några meningar så kom jag igång med alla tankar och funderingar kring förlossningen. Shit, jag va helt svettig när jag va klar, mycket hade jag förträngt sen bara ett år tillbaka.. Usch, aotch och wow!! Ha ha ha!
Många utav tankarna lyder: tänk om.... tänk om de tar jätte lång tid, tänk om de gör för ont, tänk om jag får panik och vägrar krysta, tänk om jag inte hinner få den smärtlindring som jag vill ha/behöver, tänk om de är en dunderklump som kommer ut, tänk om de blir kejsarsnitt, tänk om jag typ döör... ha ha ha, osv osv! Ja, hjärnan går på högvarav! En sak är juh säkert att på ett eller ett annat sätt så kommer bebisen ut, så är de, sen hur de återstår att se/känna!! :D

Utan min sambo hade jag verkligen aldrig klarat mej igenom vardagen som höggravid och mamma till en tjej på 1 år och snart 2 månader! Älskar dej Don Calvo du är bäst! :D Åh andra sidan så hade de inte varit för honom så hade jag inte varit i denna situation, hmm nu blev de lite kluvet :P

Nu ska jag försöka slingra tankarna och göra något annat!

Ha en mysig kväll!

Xo Xo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0