Måste bara skriva

Måste bara skriva av mej lite, ang att vara gravid!!
 
När jag va yngre (innan jag själv blev gravid) och pratade med folk om deras graviditet, så de jag kommer ihåg att dom sa va att allt va underbart, vackert och skönt mm. Man gick runt i nio månader på rosa små moln, allt va underbart. Så när jag blev gravid med Adina gick jag runt här hemma och på jobbet, ja, vart jag än var och väntade på dessa underbara rosa moln att sväva runt på (hur nu de skulle kännas vette sjutton, men bra iaf!)
Men de kom inga moln att sväva på. De kom kilon efter kilon, finnar efter finnar. Jag började anväda stödstrumpor redan i vecka 14 med Adina (eller ska jag säga förra året?!!).
Och nu när jag e gravid igen så tro de eller ej, jag har hunnit från bara förra året att förträngt vissa saker. Som tex, den oändliga tröttheten, värkade fogar, blödanade tandkött, alla dessa hormoner som nästan tar över kroppen/sinnet. Tänk dej en jobbig PMS, och dubblera den minst 2 ggr!!!
Gravididteten med Adina så gick jag upp mer än 30kg, jag menar hallå... 30 kg, fattar ni hur mycket de är?? Och på inskrivningen till denna graviditet skrevs jag in med 12 kg plus, herregud.... Okey, man ska inte räkna alla dessa kilon, så denna graviditet ska jag verkligen försöka att inte tänka kilon och omkrets. Utan bara njuta av att vara en uppsvullen, vätskefylld gravid tjej!

Nu ska jag inte vara allt för negativ, de är mysigt oxå, tro de eller ej efter detta inlägg!! Ha ha ha ha! Men när jag kollar på bilder från Adinas tid i magen så ser de ganska fint ut!
Att känna lillman i magen ger mej ett stort leende på läpparna. Tanken på att få ett till barn att älska gör mej varm i hjärtat! Och nervös såklart, men de går jag inte in på nu!
Adina har verkligen förgyllt vårat liv till max, hon är de vackratse jag lagt mina ögon på. Hon har fört mej och min sambo så mycket närmare varandra! 
Hon ger oss så många skratt varje dag!

Alla ni som läst detta inlägg mej en super negativ syn, läs om de och då med glimten i ögat! Jag gnäller klagar med glimten i ögat, kom ihåg de ni kritiker där ute :D !!! Att bli gravid igen va mitt/vårat val, jag ser verkligen fram emot denna lilla pojkes ankomst!!

Nu ska jag ta och njuta av detta underbart mysiga regn väder!
(Så länga jag får sitta inne när de är så här så njuter jag mycket av regnat som slår mot fönstert!!)

Ha nu en bra dag gott folk!

Xo Xo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0