Ja, jag gav upp

Ja, jag gav upp ett tag idag. Dagen började med att jag va super taggad till att gå ut och röra på mej, men latheten tog över ganska snabbt. Jag bakade en kaka ist, fikade, åt lunch, städade lite mm. Men sen fick jag lite ångest, så jag klädde på mej och Adina och gick ner till källaren för att hämta vagnen, men där fanns ingen vagn, PANIK nån har snott vagnen... Men på vägen upp till lähenheten igen kommer jag på att vi aldrig tog ut den ur bilden igår kväll, tur i oturen! Så med vagnen i bilen och bilen på min sambos jobb blev de ingen utgång. Hon är på tok för tung för att gå runt med bärselen och jag återigen för lat för!
Så jag börjar fixa med middagen, med kycklig i ugnen, vattnet kokar för den färska pastan och möggelost såsen ska precis tillredas och värmas; ja då går strömmen...?! Är detta sant eller? Jag är hungrig, Adina är trött=riktigt gnällig. De fick bli en hämtburgare från lokala restaurangen!

Men nu är elen tillbaka! Så skönt! Tänk va handikappad man är utan el...

Ha en bra kväll!!

Xo Xo


Kommentarer
Postat av: IsaDora

Ja verkligen! När strömmen går så märker man hur mycket man faktist använder el... Det är samma med vatten! Det stängdes av här om dagen när jag duschade, fanns bara en liten liten stråle och jag hade silvershampoo i! Det är viktigt att det sköljs ut noga.... Gissa om jag var irriterad över att stå i duschen över en timma för att försöka skölja ur håret!

Nej man är bortskämd i detta landet faktist... Finns så många som är tvugna att klara sig utan el och vatten så det är väl bra att man får prova på ibland! Eller hur?

2010-03-09 @ 07:19:01
URL: http://isadorawillind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0