34 dagar kvar

34 dagar kvar tills BF (jag ska inte härma min mor och ha nedräkning!! :D) ville bara dela med mej om den informationen, den 14/9 är BF (beräknad förlossning). Spännande, är så förvantasfull, men han får så gärna komma ut tidigare än så. Väldigt mycket gärna, är verkligen less på allt som har med graviditet att göra!

Jag funder på olika knep man kan göra för att själv sätta igång själva förlossningen... Har ni några tips och ideer att dela med er av? Vore tacksam isf!

Tar bild på magen och lägger upp om ett tag så ni får se!!

Xo Xo



Kommentarer
Postat av: IsaDora

Haha jag som aldrig fött barn kan ju knappast dela med av egna erfarenheter... Men för nyfikenhetens skull så läste jag lite tips på internet ;)



1.) Ha lugn och ro, det är därför många förlossningar startar när man sover då det är lugnare.



2.) Ta några härliga bad titt som tätt



3.) Massage, det finns akupressurpunkter i ryggen och i fötterna som kan bidra påskyndning när man masserar.



4.) Lovemaking



5.) Dricka hallonbladste



6.) Tro det eller ej, läste om flera stycken som har "skakat på rumpan" och några timmar senare så har förlossning gått igång...

2010-08-11 @ 19:30:59
URL: http://isadorawillind.blogg.se/
Postat av: Ehlin

Tack!! Va gullig du e! Nu är de bara för mej att börja skaka ruuumpaaa (som Sean banan skulle ha sagt!!)

2010-08-11 @ 20:24:02
URL: http://ehlinl.blogg.se/
Postat av: IsaDora

Hahah... Ja precis! Du får ta fram hans ruuuumpa låt och shakea loss! ;)

2010-08-11 @ 23:12:36
URL: http://isadorawillind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0