Ny vecka

Ny vecka, nya tag, nya möjligheter!
Såg på vädret att hela veckan ska vara lika grå, men de är juh trotts allt svensk höst, borde vara vinter om man frågar mej.

I helgen hade vi min bror och hans fru på besök, de va trevligt. Åt god mat, kollade på en bra film och åt massor med lösgodis! När grabbarna gått för att jobba natt så snackades de massa tjej snack! Mysigt tycker jag att de va.
Igår va vi till Adinas framor och tog de lungt. Blev bjuden på god mat, (som alltid hos Delia :D) nybakdade bullar och nybakat bröd!

Idag blir de en lugn dag, fick punka på bilden igår när min sambo skulle parkera (tur de så att de inte va mitt på E4:an) Så någon bilfärd blir de inte idag iaf. De är så typiskt, när man bestämmt sig för att spara/snåla ja, då kommer de massor med oväntade utgifter. Se liavi!!

Ska nog träffa grannen och ta en promenad tillsammans idag, de ser jag fram emot!

På onsdag är de dax för mej och min sambo att ta vaccin mot svininfluensan. Är lite nervös, men vet inte riktigt för vad jag är nervös emot igentligen. Förmodligen för sprutan (jag är så löjligt spruträdd) och smärtan i armen alla snackar om och tänk så blir jag sjuk, hur ska jag klara av att då ta hand om Adina om jag ligger sänkt med feber?
Allarligt, vad händer då? Får min sambo stanna hemma då och ta hand om Adina? Hur gör man då? Någon som vet? Eller är de bara att gilla läget?
Jag vet att om man blir sjukskriven (vilket man inte blir av feber) då kan juh den andra partnen ta ut föräldrar dagar och vara hemma. Men om den föräldern som redan är hemma blir säg magsjuk, hur gör man då?
Med försäkringskassan alltså?




Nej nu ska jag lägga lilltösen! Hoppas ni alla får en underbar måndag, de ska vi ha!

Xo Xo


Kommentarer
Postat av: isadora

Ja det var mysigt!! Tack så mycket, maten var verkligen ljuvlig!!



Det verkar ju vara så mycket som man behöver tänka på med det du skrev om försäkringskassan osv... Det är ju lite mer än bara vara sjuk! :S Men hoppas att det kommer gå toppen! Nu vet jag flera stycken som tagit sprutan och det värsta som dom blivit drabbade av är ont i armen där man fick sprutan... Så förhoppningsvis klarar ni er undan minst lika bra!!



Kram på dig!

2009-11-16 @ 10:09:31
URL: http://isadorawillind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0