Ett nytt försök

Ett nytt försök till att göra ett läsbart inlägg! Ha ha ha, de va verkligen svårt att läsa de förra.

Idag skulle vi ha åkt till Tumba för att trffa Anette och Max, men Adina sov så dålig i natt så jag fick ställa in de, tyvärr. Va för trött helt enkelt. Tänk va för lite sömn kan göra med en människa. De är så skönt att jag vet att Anett förstår mej, hon har juh fyra egna barn. Så skönt att slippa vara orolig att hon skulle ta illa upp. 
Men vi tog de lungt hela dagen fram till ett då träffade jag Stina och hennes son Frans (grannen från mammagruppen). Vi gick på en riktigt låång promenad, så lång att mina ben värker nu. Vi va ut i två timmar och traskade snabbt! Så skönt och riktigt trevlig hade vi! Hon är super trevlig! Vi ska träffas igen på måndag.

Väl hemma så fixade jag middagen, trodde att Adinas farmor skulle komma hit på middag men så blev de inte tyvärr. Ska kanske träffa henne i helgen ist.
De är så synd (ibland) att Adina somnar så tidigt, för när gäster kommer hit efter jobbet så är de nästan läggdax för henne. Hon börjar bli trött och skinkig redan vid fem sen vid sex sover hon oftast iaf. De är sällan hon är vaken längre än 19. Men de händer ibland om hon sovit sent på dagen eller för länge under dagen. Men som sagt de sker sällan.


En glad tjej på sin nya filt som tia Delia sytt till henne, Tack Delia!!

Vi provade gröt idag igen, men de är inte så poppis. Men jag ger mej inte. Hon ska äta gröt på kvällen så hon står sej under natten, längre än vad hon gör på bröstmjölk iaf. Men funkar de inte om några dagar (att hon äter med lite mer aptit) så ska jag pröva med nån fruktgröt. Men jag håller tummarna. Skam den som ger sig!
Majsen slank ner med god aptit idag iaf, så de är juh framsteg!

Nu har jag börjat jobba på att hon ska lära sig sitta, Hos satt själv ganska länge idag. Hade helt glömt bort att man ska öva på de oxå. De va igår på mamma gruppen som de kom på tal. Vissa barn satt super länge och va helt nöjda. Man ska inte jämnföra sitt barn med andras men jag hade inte alls tänkt på detta! Så nu är de lära sig sitta som gäller! 




Så glad nästan hela tiden nu för tiden :D


Nu ska jag vara social med mannen i mitt liv! 

Ha en mysig kväll!! 

Xo Xo
 



Kommentarer
Postat av: Skövde

MEEEEEN HON SITTER JU SJÄLV!!!!

2009-11-13 @ 13:13:50
URL: http://mukkis.blogg.se/
Postat av: Katarina

Tack X2!!

2009-11-13 @ 19:42:41
URL: http://katlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0