Ett litet inlägg

Ett litet inlägg innan de blir vågrätt läge i sängen!
 
Vi va till barnmorskan igår och nu väger Adina 5830g och är 62 cm lång! Tänkt så nära jag va på gissningen!!
Igår började vi ge majs som sakprov, de gillade hon lite iaf. Idag provade vi gröt. De va väl lite för sent just ikväll att ge henne den, men imorgon ska jag försöka innan hon blir allt för trött och grining. Hon verkade gilla de iaf! Om de inte funkar så får de bli gröt med banan i. Vill helst inte börja med frukt än, då risken att hon inte kommer gilla "vanlig" man miskar (frukt är de juh socker i) Men va gör man inte för dom små liven?

Vi va på mammagrupp idag, de va super trevligt. Man får massor med tips och knep. De är ganska många trevliga mammor där oxå. Självklart finns de juh knäppgökar oxå. Jag kan, jag vet, jag jag jag. Dom verkar man juh aldrig komma undan! Träffade en mamma som bor i huset framför oss, hon och jag ska börja promenera tillsammans, de ser jag fram emot!

Mamma livet börjar rulla på nu, man har blivit varm i kläderna, lärt känna Adina och hur man ska göra för att vara henne till lags. De känns så skönt! Trivs med att vara mamma nu, men de tog sin lilla tid. Har så klart gillat de nån månad, men dom två första månaderna va sååå jobbiga. Hon skerk juh bara, va sällan nöjd. Man va så nervös, stressad och sliten. Men som sagt nu har jag blivit varm i kläderna och gillar detta liv!
De är tur att man inte fattar va alla menar när dom förklarar hur de är med första barnet säger jag juh bara!! :D
Förstår även dom som säger att de är mycket lättare med adra barnet! Nästan så man längtar lite. Man måste känna sig så mycket mer avslappnad då.

Nu ska jag nog gå och lägga mej, är lite trött och sliten, Adina har fått för sig att vakna vid 5 på morgonen nu för tiden. Men de är ändå helt oki, när hon vaknar så går vi ut till soffan och lägger oss där efter ett tag så somnar hon om (även jag så klart :P) Super skönt! Men sammanhängade sömn är så mycket bättre och skönare än nån timme här och där.


"Inte störa mitt i maten med kameran mamma..."

Sov så gott allisammans!!

Xo Xo


Kommentarer
Postat av: isadora

Haha man fick koncentrera sig lite extra när man läste! Lite prickar försvann lite hit och dit och texten flöt ihop! Men det gick bra!!! :) Tycker du skriver så roliga inlägg och alltid söt bilder på Adina! :)



Jag tycker att det märks på dig att du trivs i mammarollen! Du är jätteduktig med Adina! Kram på dig!

2009-11-12 @ 09:22:46
URL: http://isadorawillind.blogg.se/
Postat av: Katarina

Tur att du lagt upp en bild, som man kunde kolla på...tänk på att jag börjar bli gammal och skumögd....;-)

2009-11-12 @ 09:56:22
URL: http://katlind.blogg.se/
Postat av: Lina

Vilken sötnos!

Vore ju så kul att träffas någon gång med bebisarna.. Kram

2009-11-12 @ 16:56:30
URL: http://linaseto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0