Är inte alls så

Är inte alls så stressad som jag trodde jag skulle vara inför lördagen, så skönt! Allt är mer eller minder fixat redan, imorgon åker min underbara sambo för att hämta upp alla tårtor och för att inhandla de sista. Jag ska under tiden fixa klart här hemma, för imorgon efter lunch kommer Maria och Ville!! (jag vet att jag e tjatig men jag e så glad för att dom kommer hit!!!)

Ha de tänkt julpynt lite, men jag har verkligen ingen jul känsla alls, verkligen ingen. Idag tyckte jag att de känndes som vår vär jag kollade ut genom fönstert, solen sken, de va ca 10 grader och träden kala. Men på lördags ska jag nog se till att pynta. För på söndags morgonen ska första advents ljuset tändas vare sig jag har jul känsla eller inte!

Skulle ha varit på lunch på mitt jobb i onsdags, men Cribba ringde mej i tisdags kväll och berättade att dom blivit utsatta för ett rånförsök, igen. Herregud, stackars dom. Dom hade inte försökt tagit sig in genom slussen, utan försökt borra sig in genom vårat skylöltfönster med en betongborr. Snorungarna drog därifrån på moped utan att ha tagit sig igenom. Idioter.
Jag har fortfarande "mén" från rånet jag var med om. Men ett rånförsök skakar nog upp en fruktansvärt mycket. Mina tankar går till er på jobbet! Så på torsdagen skulle dom byta ut fönstret, får åka dit och hälsa på nästa vecka istället!

Va på lunch hos grannen idag, de va super trevligt och mysigt! Hon bjöd på god sallad, stekt haloumi (osten), tzatiki och pita bröd, mums! Deras lägenhet är exakt likadan som våran ast spegelvänd.

Nu ska jag ta mej en regäl skopa Ben & Jerry´s!
Juste fick ett sms idag och de va från pass avdelningen och passet är redan klart, så på måndag ska vi hämta de! De ska bli kul, jag kan ta en bild och lägga ut de då så ni får se hur de blev!

Ha en underbar kväll!

Xo Xo


Kommentarer
Postat av: Katarina

Nu har jag pyntat! Även om det inte känns som jul ute, så gör det det inne! Och det blev riktigt bra! Love you!

2009-11-27 @ 06:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0