Äntligen lite sol

Äntligen lite sol som skiner ute! Va glad jag blir!
I morse va jag till barnmorskan, de tog emot att sätta alarmet på mobilen, har blivit så van vid att sova tills de e dax för min sambo att vakna. Så tidigt va de inte jag gick upp, de va kl 7.00.  
Allt gick bra hon BM, hon kollade blodtrycket; 115/55 lågt men bra, mätte magen och konstaterade att nu är lilla bebisen i magen fixerad. Vilket innebär att hon ligger redo för att; ja så småningom komma ut. Och sist men inte minst så va de dax för den sista vägningen, blev helt kallsvettig, men sen sist jag vägde mej (en månad sen) har jag bara gått upp ett kilo. Skönt!

Sen bar de hem igen, sov ett tag (e så otroligt trött hela tiden). Sen skulle jag sätta mej vid datorn, och när jag säger datorn så menar jag internet. De finns juh inget att göra på själva datorn utan internet, eller?!?? 
Till min fasa så fungerade inte internet, jag drar ut alla sladdar, startar om, stänger av och på, av och på igen och vad händer?? INGET!!! Jag blir helt galen.
(ska även för er som inte varit hemma hos oss berätta att där vi bor söder om Stockholm (ca 15 min från t-centralen,alltså inte landet iaf) har vi inten teckning i mobilen. Om jag ställer min mobil i köksfönstret och låter den stå där har jag teckning men att svara på sms går knappt och att svara när de ringer är alltid en chansning. (jag har 3 som operatör och dom gör inget för att åtgärda mitt problem)  
Och vår hemtelefoni är IP-telefoni så när internet inte fukar så funkar inte hemtelefonen. Så att ringa och skälla på någon hos Bredbandsbolaget blir svårt, men jag hittar min sambos mobil hemma så jag ringer till dom stackrarna på teknisksuport.... he he he, jag började samtalet med; Hejsan, Ehlin heter jag och jag börjar med att be om ursäkt, men jag e galen, förklarar mitt problem. Vad hade jag förväntat mej? Att dom skulle skicka hit någon som skulle fixa de på en gång? Eller att dom skulle trolla, abrakadabra simsallabim... Ahh nu fungerar de iaf! Tack och lov!!! Herregud va hormonerna kan ställa till de för mej/andra ibland he he he he!

Nä, nu ska jag ner till tvättstugan och hämta upp den sista tvätten, dricka upp mitt kaffe, sen har jag en söt liten hund som måste rastas. Sen e de matlagning som ska göras! Hmm vad ska man hitta på för gott idag då?! De lutar åt att göra köttfärsbiffar med kokt potatis! *mums*

Xo Xo 



Kommentarer
Postat av: Katarina

Andas och räkna till tio (minst)...Love you! <3

2009-06-11 @ 21:59:15
URL: http://katlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0