Adina Calvo född den 26/6-09

Adian Calvo född den 26/6-09 kl 02.02 hon vägde 3250g och va 48cm lång och är den finaste i världen!
Åh, nu är väntan över, hon är här, äntligen! Jag är så lycklig och så glad!
Ska berätta lite snabbt om själva förlossningen;
Kl 03.00 på natten till torsdagen vaknar jag av att de gör ont i magen, hmm är de värkar eller bara något konstigt jag ätit undrar jag?! Jag inser ganska snabbt att det är värkar!!! Och jag börjar klocka dom, herre min gud de e juh bara fem minuter emellan dom så vid fyra väcker jag min sambo, han blir som en duracell kanin, han packar väskan drar iväg och tankar bilen, går ut med hunden, duschar, vi äter frukost ja allt som brukar ta minst en timme gick på ca 20 minuter, helt otroligt! Vi ringer in till förlossningen i hopp om att höra; Ja men kom in och föd eran dotter smärtfritt!!! Hmm, men nej, de ska vara 3 miuter mellan värkarna och de ska ha pågått i minst en timme... suck. Så vi går en promenad, kollar på en film vilar lite går en promenad till. Sen helt plötsligt så är de 11 miuter mellan värkarna... WHY?! Aja, de e väl bara att gilla läget. Så vid ca 18.00 tiden på kvällen är jag helt slut, de gör juh så ont, ondare än så här kommer de juh inte att göra tröstar jag mej med - pyttsan! Vid 20.30 är de olidligt, så vi ringer in till förlossningen igen, då säger dom att vi får komma in på en kontroll. Så då blir de full fart mot Sös (Södersjukhuset), och vi bli inskriva kl 22.00, halv elva börjar jag med lustgasen. Av någon konstig anledning trodde jag att den skulle "ta bort" smärtan, men de gör den juh inte, den gör en groggy. Den gör inget åt smärtan bara själva situationen. Sen vid tolv halv ett då ber jag om att få epidural, så vid 00.10 får jag den och vid 02.02 kom hon ut!
Den vackraste lilla bebis jag någonsin sett ligger där på mitt nakna bröst, vilken känsla. Jag har min underbara älskade sambo vid min sida och våran dotter på bröstet! Den känslan går inte att beskriva med ord!


Vi blir kvar på förlossningen ända till halv tolv på fredagen på grund av platsbrist på BB, sen får vi komma upp dit till ett rum med två sängar, så mysigt.
Är super nöjd med våran tid på BB!
Sen på söndagen efter middagen åker vi hem, helt underbart att få komma hem!
Nu är våran dotter 8 dagar, hon har börjar komma in i sov och ät rutiner lite någorlunda iaf.
Vi är så otroligt stolta förläldrar till våran Adina!


Jag ska försöka hålla bloggen uppdaterad, men de e lite svårt, men jag ska göra mitt bästa, kanske lägger ut mer kort än vad jag skriver nu i början iallafall!

Xo Xo

Kommentarer
Postat av: IsaDora

Har varit inne på din blogg varje dag för att se om du hade skrivit något sen Adina föddes.. Så roligt att det var ett inlägg idag! :) Ska bli så roligt att läsa om ditt mamma liv och se hur det går! :) Hon är så fin!! :) Kram!!

2009-07-04 @ 15:50:55
URL: http://isadorawillind.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Tänk att du blivit mamma nu!!!!

Åh, vilka fina bilder på Adina!! Hon ser helt fantastiskt, underbart, gullig ut :) Vilken guldklimp!! Jättegrattis till dig och Alfonso! Ska bli spännande att följa ditt mammaliv här framöver på bloggen. Superkramar och lyckönskningar från mig :)

2009-07-04 @ 20:14:29
Postat av: Katarina

Tack för idag! Jag älskar dig!

2009-07-04 @ 22:34:53
URL: http://katlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0